Hasil Pertandingan Burnley vs United 2018

31
Hasil pertandingan Burnley vs United 2018

Liga Perdana Inggeris 02 September menampilkan hasil pertandingan Burnley vs United 2018. Romero Lukaku menjaringkan dua gol untuk kemenangan Manchested United 2-0 selepas dua kekalahan sebelum ini di rumah Burnley di Turf Moor semalam.

Manchester United kelihatan unggul di semua peringkat dan kelihatan sangat berminat untuk kembali dari kekalahan 0-3 minggu lalu kepada Tottenham di Old Trafford. Tetapi malangnya kemenangan ini terancam oleh kad merah Marcus Rashford. Hanya 10 minit ke tempat Alexis Sanchez, Rashford terlibat dalam kekecohan dengan Phil Bradsley, mengetuk kepalanya supaya pengadil memberikan kad merah.

United mempunyai peluang menambah gol pada minit ke-68, ketika mereka mendapat penalti. Lukaku berpeluang untuk mendapatkan hatrik tetapi Pogba mahu melakukan penalti, dan malangnya gagal melakukan penalti.

Review hasil pertandingan Burnley vs United 2018, 02 September di Liga Perdana Inggeris

Jose Mourinho mengatakan bahawa Rashford adalah naif, selepas dia dibuang pada minit ke-71. Mourinho merasakan bahawa kesilapan itu berada di sisi Rashford kerana dia telah dilanda provokasi Bardsley. “Saya tidak tahu apa yang berlaku.” dia memberitahu ACESWIN888. “Nampaknya sangat naif, seorang lelaki muda dan seorang yang berpengalaman. Bradsley bermain selama 20 tahun dan Marcus adalah anak kecil yang naif.”

Beliau berkata: “Saya fikir semuanya berjalan lancar, persembahan yang baik dari pasukan. Mereka semua bermain permainan yang kompak dan banyak yang baik, mungkin kita dapat menjaringkan lebih banyak gol.”

Rashford sendiri kemudiannya diposkan ke Twitter meminta maaf untuk kad merahnya, menulis: “Emosi mengalahkan saya, saya tidak sepatutnya bertindak seperti ini, mohon maaf kepada semua orang di kelab dan kepada semua peminat.”

Mourinho bermain Marouane Fellaini sebagai pemain tengah, Chris Smalling dan Victor Lindelof sebagai pembela, dia sangat kagum dengan persembahan mereka dan juga oleh penampilan Luke Shaw.

“Semua bermain bagus tetapi Fellaini sangat penting, bersama Samlling dan Lindelof,” katanya. “Luke Shaw juga bermain dengan baik dan yang lain juga.”

“Kami terlepas banyak peluang dan Joe Hart melakukan banyak penyelamatan penting. Saya tidak ingat permainan yang menyeronokkan seperti ini dalam 2 permainan terakhir kami.”

Mourinho juga enggan mengkritik Pogba yang gagal melakukan penalti, “Saya tidak pernah menyalahkan pemain kerana gagal melakukan penalti, saya lebih menyalahkan mereka yang tidak mahu melakukan penalti. Pogba menjaringkan beberapa gol untuk kami terlebih dahulu.”

 

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here