Ronaldo ke Juventus Boleh Menjadi Perkara yang Baik untuk Real Madrid

26
benzema bale setelah ronaldo ke juventus

Superstar Portugis, Cristiano Ronaldo menyerang tajuk musim panas ini dengan perpindahan wang besar ke Juventus. Ronaldo ke Juventus telah dikaitkan dengan perpindahan dari Real Madrid untuk beberapa waktu tetapi perpindahan £ 105 juta ke Turin masih menjadi kejutan untuk dunia bola sepak.

Permulaan baru Real Madrid setelah Ronaldo ke Juventus

Cristiano Ronaldo menghabiskan masa sembilan tahun di Santiago Bernabeu. Dia mengangkat trofi Liga Juara-Juara keempat dalam tempoh lima tahun dengan Los Blancos pada 2018 tetapi hubungan rumitnya dengan presiden kelab, Florentino Perez telah mendasari keputusannya untuk meneruskan hidup baru.

Sebagai pemain yang sedikit atau terlalu banyak – menjurus ke arah tumpuan egosentris, Cristiano Ronaldo tidak merasakan dia cukup bernilai dan akhirnya meninggalkan kelab yang penyokongnya memberikan tepukan gemuruh pada gol tendangan basikal bulan sebelumnya.

Cristiano Ronaldo telah menjadi episentrum semua perkara yang berkaitan dengan Real Madrid, sering menolak rakan sepasukannya dari perhatian.

Dengan dia keluar dari gambar, bagaimanapun, dia kini mempunyai wajah baru Real Madrid dengan superstar seperti Gareth Bale – dan terutama Karim Benzema – muncul dari bayang-bayang penyerang Portugis itu.

Cristiano Ronaldo ke Juventus, Bale dan Benzema Meletup dengan Keyakinan

Tiga perlawanan ke dalam musim baru mungkin terlalu awal untuk membuat kesimpulan, tetapi terdapat beberapa tanda jelas yang tidak dapat diabaikan. Nampaknya udara lebih ringan di Real Madrid dan suasana berubah. Senyuman kelihatan lebih tulus, pelukan dan ciuman selepas setiap gol lebih menyedihkan dan jujur. Para pemain – berani kita mengatakannya – kelihatan lebih bahagia.

Dengan tujuh serangan di antara mereka dalam tiga perlawanan liga, Gareth Bale dan Karim Benzema nampaknya berada di peringkat teratas awal musim ini. Welshman menjaringkan gol dalam setiap tiga perlawanan musim baru ini dan juga menjaringkan atau membantu dalam 11 pertandingan terakhirnya untuk Real Madrid – sedangkan pemain Perancis itu mempunyai satu lagi di totalnya walaupun kosong gol di pembuka liga terhadap Getafe.

Dalam kemenangan 4-1 masing-masing ke atas Girona dan Leganes telah memberi tumpuan kukuh kepada Karim Benzema yang telah mendapat kritikan berat sejak beberapa musim lalu.

Julen Lopetegui memuji penyerangnya, memanggilnya ‘benar-benar fokus, berjaga-jaga dan tegas’ ketika Benzema menikmati keunggulannya dalam kelab Real Madrid.

Sudah lama Benzema kelihatan seperti itu di atas padang dan kami berani mengatakan semuanya itu kerana kenyataan Cristiano Ronaldo tidak berada di sini untuk menghadangnya. Sememangnya penyerang, Karim Benzema terpaksa bekerja keras untuk menampung kehadiran Ronaldo dalam serangan itu dan sering dilihat menyampaikan kepada rakan sepasukannya, Ronaldo dalam keadaan ketika penyerang kalibernya dijangka mencetak gol mudah.

Benzema menjaringkan 5 gol dalam empat perlawanan di semua pertandingan dalam musim baru dan kadar penukaran golnya daripada 2.2 percubaan adalah berbeza dengan rekod terdahulunya yang memukul markah dari setiap 5.1 percubaan.

 

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here