Quagliarella Menjaringkan Gol Melawan Napoli

51
quagliarella

Quagliarella menjaringkan gol yang mungkin akan menjadi matlamat terbaik dalam Serie A tahun ini (2018/19) menentang Napoli, dengan voli kaki belakang untuk membawa kemenangan 3-0 kepada Sampdoria.

Malah, Serie A hanya bertahan beberapa minggu, tetapi Quagliarella mungkin menjaringkan gol terbaik di Serie A musim ini.

Semua berjalan lancar untuk Sampdoria menentang Napoli ketika mereka unggul 2-0 di depan dengan matlamat dari Gregoire Defrel.

Quangliarella, yang memberi bantuan gol kedua Defrel, kemudian menamatkan kemenangan Sampdoria pada minit ke-75.

Bermula dengan tendangan bebas melepaskan tembok, bek Bartosz Bereszynski memutuskan untuk memberikan pas rendah ke kawasan penalti. Quagliarella, dengan belakang ke gawang, tidak hanya berjaya membawa bola, tetapi semua mencetak gol ajaib.

Dia melompat sedikit, dan cuba menendang bola ke gawang dan penjaga gawang David Ospina tidak mengharapkannya sama sekali.

Javier Pastore dari AS Roma melakukan hampir sama pada minggu lalu tetapi hampir tidak ada tenaga yang mengiringi bola.

Ini adalah gol pertama Quagliarella pada musim 2018/2019 di Serie A, dengan menjaringkan 19 dan 12 gol pada musim sebelumnya.

Sepanjang kariernya, dia telah bermain untuk lapan kelab Itali yang berbeza, memenangi tiga gelaran Serie A berturut-turut semasa bergabung dengan Juventus. Di peringkat antarabangsa, beliau mewakili Itali dari bawah 18 tahun ke bawah 21 tahun remaja sebelum penampilan sulungnya untuk pasukan kebangsaan senior pada tahun 2007. Dia adalah sebahagian daripada pasukan Piala Dunia FIFA UEFA Euro 2008 dan 2010.

Quagliarella terutamanya dikenali kerana kemampuannya tendangan yang tepat dan kuat dari jauh, serta keupayaannya di udara – kedua-duanya dengan kepalanya dan akrobatik – dan kecenderungannya untuk mencetak gol hebat dari volleys dan tembakan di mana sahaja di luar kawasan. Biasanya penyerang, dia adalah pemain yang serba boleh, mampu bermain di mana-mana di sepanjang garis depan, dan juga telah digunakan sebagai pemain sayap, sebagai penyerang kedua, dan juga sebagai pemain tengah menyerang, kerana kemahiran teknisnya dan keupayaan untuk memberikan bantuan untuk rakan sepasukan.

Pencapaian Karir Quagliarella

Torino

Serie B 2000-2001

Juventus

Serie A 2011-2012, 2012-2013, 2013-2014

Supercoppa Italiana 2012, 2013

Coppa Italia runner-up 2011-2012

Individual

Serie A Goal of the Year 2009

Premio Gentleman Fairplay 2017

Premio Nazionale Carriera Esemplare “Gaetano Scirea” 2018

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here