Mattia Caldara Meninggalkan Juventus

24
Mattia Caldara
Mattia Caldara tinggalkan Juventus untuk pindah ke AC Milan.

ATLANTA – Pengurus Besar Juventus, Beppe Marotta berkata kesepakatan yang akan menyaksikan Gonzalo Higuain dan Mattia Caldara berpindah ke AC Milan sebagai pertukaran untuk Leonardo Bonucci dan tunai itu “hampir selesai” pada hari Rabu, tetapi lewat malam itu di pantai timur AS, pengurus Massimiliano Allegri sudah bercakap tentang pemain berusia 24 tahun itu pada masa lalu.

Higuain bercakap kepada media pada hari Rabu, menjelaskan bahawa dia dijangka menjalani perubatan dan menandatangani kontraknya di Milan pada hari Khamis. Kesepakatan itu akan menyaksikan penyerang berusia 30 tahun itu menyertai Rossoneri dalam perjanjian pinjaman bernilai € 18 juta untuk musim ini, dengan klausa untuk membuat perpindahan tetap musim panas depan untuk tambahan € 36 juta (keseluruhan € 54 juta).

Selain Mattia Caldara termasuk dalam pemindahan juga merupakan pertukaran lurus Caldara dan Bonucci. Caldara menandatangani kontrak untuk Bianconeri dari Atalanta musim panas lalu, dan kembali ke kelab Bergamo dengan pinjaman. Dia belum membuat penampilan yang kompetitif untuk Juve, tetapi akan menjadi pemain yang membawa Bonucci kembali ke Turin setahun selepas pindah ke San Siro.

Bercakap kepada media selepas penentuan sepakan penalti Juventus terhadap MLS All-Stars pada malam Rabu di Atlanta, Allegri mengeluh ketibaan Caldara.

Saya menyesal melihat dia pergi, dia seorang profesional yang sangat muda, yang sangat baik, tapi saya yakin dia akan mempunyai masa depan yang sangat baik. Malangnya di pasaran kita perlu membuat beberapa pilihan, dan itulah yang berlaku.

Allegri menambah bahawa pada lawan Rabu malam setelah keputusan terhadap Mattia Caldara, dia melihat pemain yang mempunyai nilai di pasaran Eropah.

Starlet Vancouver Whitecaps berusia 17 tahun, Alphonso Davies menandatangani kontrak untuk Bayern Munich minggu lepas dalam perjanjian bernilai € 18.75 juta termasuk tambahan. Miguel Almiron, pemain tengah berusia 24 tahun dari Atlanta United, memberitahu ESPN minggu ini bahawa dia percaya dia sudah bersedia bermain di Eropah.

Dan sementara pengurus Juventus hanya melihat bakat-bakat muda muda Major League Soccer untuk seketika, dia yakin ada masa depan di Eropah.

Sukar untuk mengatakan hanya selama 30 minit, tetapi saya telah melihat beberapa pemain yang sangat baik, beberapa yang sangat pantas, sangat baik secara teknikal. Saya fikir mereka boleh mempunyai masa depan di Eropah.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here