Hasil Pertandingan Lazio vs Inter 2018 0-3

6
Hasil Pertandingan Lazio vs Inter 2018 Icardi menjaringkan 2 gol

ACESWIN88 melaporkan Hasil Pertandingan Lazio vs Inter 2018 dalam pertandingan Serie A pada 30 Oktober malam tadi. Kapten Inter Milan Mauro Icardi menjaringkan dua gol untuk membawa Inter menjadi kemenangan 0-3 di kandang Lazio dan membuat kemenangan keenam berturut-turutnya di Serie A.

Dengan kemenangan ini, Inter kini memiliki 22 poin, sama dengan Napoli, 6 poin di belakang Juventus, dan Inter memiliki kelebihan perbezaan gol, meskipun pangkatnya ditentukan oleh hasil kepala ke pertemuan kepala antara dua klub.

Inter telah mula kembali ke tahap terbaik selepas memulakan musim buruk, iaitu kejutan kekalahan oleh Sassuolo dan Parma.

Recap Hasil Pertandingan Lazio vs Inter 2018

Selepas mendominasi permainan, gol pembukaan itu datang melalui Icardi pada minit ke-28. Gol itu muncul setelah berapa kali Lazio melemparkan peluang di depan gawang untuk menjaringkan gol dan akhirnya pemain Argentina itu berhasil mencetak gol dari jarak dekat seperti biasa, menyelesaikan peluang itu.

Marcelo Brozovic menambah gol kedua Inter Milan 4 minit sebelum babak pertama selesai dengan tendangan keras rata dari luar kotak penalti melampaui kekacauan di kotak penalti.

Lazio mula menunjukkan sedikit perlawanan ketika babak kedua bermula namun akhirnya ditutup dengan gol kedua Icardi pada menit ke-70 dan hasil 0-3 untuk Inter Milan. Borja Valero memberikan umpan sebelum Icardi memotong Senad Lulic dan menembak jatuh ke bawah masa lalui Thomas Strakosha.

Wawancara setelah Hasil Pertandingan Lazio vs Inter 2018

Jurulatih Lazio, Inzaghi, mengakui bahawa Inter pantas mendapatkan kemenangan di pertandingan ini dan mengatakan bahawa Lazio kurang percaya diri bila menghadapi kelab besar.

“Kami bermain dan mencipta beberapa peluang untuk menjaringkan gol tetapi tidak melakukannya.” Inzaghi berkata pada sidang akhbar kepada ACESWIN888.

“Selepas gol pertama, kami cuba untuk membalas. Tapi kami perlu berbuat lebih baik lagi dan saya akui bahawa kami pantas kalah malam ini.”

Lucas Leiva tidak bermain kerana cedera dan penggantinya Milan Badelj juga akhirnya keluar ketika bermain di babak pertama dan mengalami kecederaan otot.

“Ini merupakan kehilangan besar dan ditambah lagi oleh Badelj. Walau demikian, Inter adalah pasukan yang lebih hebat sekarang. Kehilangan Leiva tidak boleh dijadikan alasan kekalahan kami. Musim lalu kami datang ke San Siro dan bermain dengan baik, begitu juga masa 20 Mei kami unggul dari Inter Milan. ”

Lazio belum berjaya mendapatkan 1 angka pun ketika bertanding melawan pasukan besar musim ini, kalah melawan Napoli, Juventus, Roma dan Inter.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here