Hasil Pertandingan Juventus vs Sassuolo 2018 2-1

8

Cristiano Ronaldo menjaringkan dua gol pertamanya untuk Juventus apabila juara Itali mengekalkan permulaannya yang sempurna untuk musim ini. Hasil pertandingan Juventus vs Sassuolo 2018 Serie A dimenangkan Juventus 2-1.

Ronaldo, tanpa gol dalam tiga perlawanan pertamanya sejak perpindahannya dari Real Madrid, ditoreh dalam beberapa saat selepas separuh masa.

Pemain berusia 33 tahun itu kemudian melepaskan serangan balas pantas dengan menembak ke sudut bawah selepas 65 minit.

Sassuolo menarik satu lagi masa tambahan melalui Khouma Babacar dan Douglas Costa dibuang padang tetapi tuan rumah diadakan.

Pemain sayap Juve dari Brazil itu ditolak selepas video penolong pengadil untuk meludah di Federico di Francesco, yang mensasarkan tandukan kepala pada pemain yang sama dan muncul untuk menyerang dengan siku.

Ronaldo boleh melengkapkan hatrik lewat lewat tetapi dua peluang mudah di dalam kawasan penalti terlepas.

Hasil Pertandingan Juventus vs Sassuolo 2018 2-1 dan kemenangan itu adalah keempat Juventus dari empat perlawanan musim ini.

Penantian Berakhir untuk Ronaldo

Ronaldo telah berada di padang selama 320 minit di Serie A musim ini sebelum menjaringkan gol pertamanya sejak musim panas yang luar biasa.

Tunggu berakhir dengan percubaan ke-28 musim liga tetapi dia kelihatan semakin kecewa pada babak pertama kerana kegagalannya mencari jaringan.

Usaha pertama Ronaldo untuk perlawanan di menit keenam disekat. Dia kemudian gagal mengarahkan gol pada gawang dan pada minit ke-27 melanda tendangan bebas yang besar dari jarak 35 meter.

Tetapi gol pertamanya dalam kelab Juve tidak dapat lebih mudah setelah Sassuolo gagal menangani sudut. Gianmarco Ferrari mengetuai bola ke jawatannya sendiri dan ia bangkit semula kepada Ronaldo yang tidak bertanda di dalam kotak enam halaman untuk maju ke rumah.

Yang kedua adalah lebih tipikal kerana dia menunjukkan tahap yang sangat baik untuk mengekalkan serangan balas pasukannya dan dengan tenang menyorongkan bola rendah melepasi penjaga gawang.

Orang ramai menyambut gol pertama Ronaldo untuk kelab itu dengan liar, sementara teman wanita dan anak lelaki Ronaldo juga berada di tempat duduk untuk menyaksikan momen itu.

“Saya agak cemas kerana jangkaan tinggi,” kata Ronaldo. “Saya benar-benar mahu menjaringkan gol, jadi saya gembira. “Sudah tentu, ada perhatian selepas ketibaan saya di Turin, tetapi hidup seperti itu. “Saya gembira, saya bekerja dengan baik dan rakan sepasukan saya membantu saya menyesuaikan diri dengan kejuaraan ini.”

 

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here