Hasil Pertandingan Barcelona vs Huesca 2018

42
hasil pertandingan barcelona vs huesca 2018

Hasil Pertandingan Barcelona vs Huesca 2018 di Camp Nou 03 September berakhir dengan kemenangan telak untuk Barcelona 8-2. Lionel Messi dan Luis Suarez masing-masing menjaringkan 2 gol, untuk membawa Barca ke puncak di La Liga.

Walaupun menang besar, jurulatih Valverde tidak terlalu gembira kerana dia mengakui 2 gol dari Huesca. “Saya gembira kami mencipta banyak peluang, tetapi saya tidak berpuas hati dengan menjaringkan dua gol,” katanya. “Kami bermain dengan sabar dan menguasai permainan dan 8 gol adalah hasil permainan yang kami lakukan.

Semua telah mengharapkan Barcelona akan mengalahkan Huesca, hanya berjalan 3 minit, dan Huesca telah berjaya memecahkan pertahanan Barcelona. Huesca membuka gol pada minit pembukaan (3 ‘) oleh Cucho Hernandez dan kelihatan cukup seimbang pada babak pertama di 3-2 hasil pertandingan Barcelona vs Huesca 2018

Selepas gol pertama Hernandez, Messi berjaya menjaringkan gol cantik untuk menjadikan kedudukan seimbang. Jorge Pulido kemudian membuat gol sendiri ketika dia gagal membersihkan bola dari Jordi Alba. Suarez menjaringkan gol pertamanya pada malam itu menggunakan umpan dari Jordi Alba. Alex Gallar berjaya mengejar dan menjaringkan gol lain untuk Huesca sebelum berakhirnya babak pertama.

Aceswin888 melihat ada satu peristiwa yang menarik untuk gol pertama Suarez. Pengadil mesti melihat enjin VAR untuk mengesahkan matlamat yang berlaku kerana Jordi Alba dianggap sebagai posisi offside.

Ini adalah kali pertama VAR telah digunakan di La Liga dan Suarez selepas perlawanan itu berkata: “Apabila anda ragu-ragu, dengan VAR, anda harus menunggu, anda kehilangan adrenalin dan juga keinginan untuk merayakan gol anda. Ini adalah pukulan untuk kesenangan anda. Anda tidak boleh membuat kesilapan lagi kerana segala-galanya kini dikawal.”

Pusingan kedua banjir gol mula berlaku. Ousmane Dembele menjaringkan gol dari sudut sempit pada minit ke-48. Ivan Rakitic berjaya menamatkan laga dari Messi 4 minit kemudian. Messi mencetak gol lagi, yang kedua, menggunakan maklum balas dari Philippe Coutinho.

Gol ke-7 dijaringkan oleh Jordi Alba, yang kembali dibantu Messi. Penjaga gol Huesca, Axel Werner menjatuhkan Luis Suarez di kotak penalti pada minit terakhir dan Barca diberikan penalti. Suarez menawarkan Messi penalti untuk hatrik, tetapi Messi menolak dan Suarez menjaringkan gol terakhir untuk Barcelona malam itu.

 

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here